Teo Redondo, director de Innovación de Aunoa: “O financiamento do CDTI Innovación e os fondos FEDER permítenos sumarnos a consorcios internacionais e abrir mercados con proxectos de gran escala como SafeRoute-6G”

Aunoa Software aposta pola innovación en intelixencia artificial aplicada á mobilidade conectada con *SafeRoute-*6G, un proxecto que busca mellorar a seguridade viaria mediante tecnoloxía *6G. A iniciativa, apoiada polo C*DTI Innovación e fondos europeos FEDER, sitúa á empresa valenciana como único socio español nun consorcio internacional de 26 organizacións, reforzando a súa proxección tecnolóxica e global*p>

Teo Redondo, director de Innovación de Aunoa
Europa necesita independencia tecnolóxica real, desde os modelos de linguaxe ata as infraestruturas de computación
Aunoa Software naceu en 2019 como unha empresa que apostaba por unha formulación #pouco habitual na contorna do software *conversacional: desenvolver integramente a súa propia tecnoloxía, sen recorrer a modelos externos e manter un núcleo de I+D potente como eixo de crecemento. Cinco anos despois, a compañía valenciana consolidouse no sector da intelixencia artificial, especialmente en *NLP, e forma parte de consorcios tecnolóxicos multinacionais en áreas tan estratéxicas como a seguridade de redes, a resiliencia dixital e a mobilidade conectada. Entre estes proxectos destaca *SafeRoute-*6G, unha iniciativa do programa *Eureka Celtic-*Next na que Aunoa é o único socio español e onde achegará a súa experiencia en *IA para mellorar a seguridade viaria das infraestruturas do futuro.*p> Teo Redondo, director de Innovación da empresa, explica que “Aunoa sempre tivo claro que a nosa fortaleza competitiva dependía da investigación continua, mesmo antes de que o mercado empezase a mirar cara á *IA coa intensidade actual. Desde 2019 sabiamos que queriamos construír modelos propios, especialmente para español e linguas cooficiais, porque era un baleiro evidente no ecosistema tecnolóxico europeo”. Esa aposta temperá permitiu á compañía consolidarse con rapidez. Atoparon mercado mesmo en 2020, “un ano que comercialmente foi dramático para moitas empresas do sector”, e a partir de aí a estrutura de clientes creceu en España e en Latinoamérica grazas a solucións *conversacionales capaces de operar en múltiples idiomas e contextos.*p> Aunoa traballa hoxe con clientes en sectores tan diversos como a loxística (*GLS), o ciclo integral da auga e a enerxía (Global *Omnium), a xestión ambiental e reciclaxe (*Ecoembes), o *retail *em>e o comercio electrónico (*Druni), as entidades financeiras (Caixa Rural), as telecomunicacións (Movistar México) ou as administracións públicas, con concellos como os de Valencia, Oviedo ou Cartaxena. A súa carteira internacional representa xa máis do 30% da facturación. Na actualidade, a empresa supera o millón de euros anuais de volume de negocio, unha cifra que foi acompañada da súa decisión de seguir xerando tecnoloxía propia.*p> La evolución continuou con forza ata 2025, ano no que a empresa creou un departamento específico de innovación que hoxe conta con catro investigadores —con previsión de duplicarse en 2026— e intensificou a súa participación en proxectos de alto impacto tecnolóxico. Ese crecemento foi posible grazas a unha estratexia firme: destinar entre o 10% e o 18% da súa facturación anual a actividades de I+D, un esforzo excepcional para unha empresa do seu tamaño e que reflicte a súa visión a longo prazo. É nese contexto onde se enmarca *SafeRoute-*6G, probablemente un dos retos científicos e operativos máis ambiciosos aos que se enfrontou a compañía.*p> &*nbsp;*p> Anticiparse á mobilidade do futuro*strong>*h4> “El obxectivo global de *SafeRoute-*6G é mellorar a infraestrutura e os servizos de seguridade viaria mediante tecnoloxía *6G”, resume Redondo. La visión do proxecto parte dunha realidade inexorable: a aparición de vehículos conectados, autónomos e cada vez máis dependentes de datos en tempo real. Todos eles necesitan infraestruturas intelixentes capaces de interactuar de inmediato con sensores, cámaras, radares, sistemas de comunicacións e plataformas de xestión urbana.*p> “La industria de automoción avanza cara a vehículos autónomos de todo tipo e tamaño, e iso esixe unha infraestrutura tecnolóxica —terrestre e *satelital— capaz de responder en condicións climatolóxicas complicadas ou escenarios de tráfico de alta densidade”, explica. Nese punto, o salto cara a tecnoloxías *6G cobra sentido: maior largo de banda, menor *latencia e capacidade para integrar información *multimodal procedente de fontes moi diversas.*p> *SafeRoute-*6G desenvolverase entre 2024 e 2027 cun orzamento total próximo a 8 millóns de euros, dos que Aunoa executa 285.000 euros. El consorcio está formado por 26 organizacións de países como Austria, Finlandia, Luxemburgo, Reino Unido, Canadá, Corea do Sur, Turquía e España. “Somos o único participante español, e ese rol ten un peso simbólico e técnico importante”, subliña Teo Redondo.*p> &*nbsp;*p> Tecnologías que aínda son prototipo*strong>*h4> El proxecto probará tecnoloxías de comunicacións inalámbricas *6G que, hoxe en día, aínda están lonxe da súa fase comercial. Tamén se integrarán sistemas cooperativos de transporte intelixente (C-*ITS), ferramentas de realidade virtual e aumentada ligadas a xemelgos dixitais, así como métodos de detección e prevención de *ciberamenazas.*p> “Aunoa contribuirá con algoritmos avanzados de *IA e validará tecnoloxías en tres #piloto centrados en técnicas de ciberseguridade”, detalla o director de Innovación. Estes #piloto permitirán avaliar como a *IA pode anticiparse a posibles incidentes, identificar patróns de risco e ofrecer respostas automáticas en tempo real.*p> La complexidade técnica é significativa. “Non hai un só reto, senón unha combinación deles, porque o nivel de madurez das tecnoloxías implicadas varía enormemente”, recoñece Redondo. Moitos sistemas de seguridade viaria actuais apóianse en modelos clásicos de *machine *learning*em> que son efectivos, pero insuficientes. “Son modelos *reactivos, baseados en monitorización periódica, sen capacidade *predictiva real e con dificultade para xestionar datos non estruturados, visuais ou *multimodales”.*p> La revolución vén cos modelos *multimodales capaces de analizar simultaneamente texto, imaxes, datos LiDAR, sinales radar ou información de sensores avanzados. “Un axente intelixente pode integrar en tempo real as condicións meteorolóxicas, imaxes de cámaras de tráfico, datos de vehículos e sinais de radar para ter unha visión completa da situación, algo esencial cando o contorna se complica por neve, néboa ou choivas intensas”.*p> &*nbsp;*p> Unha colaboración internacional estratéxica*strong>*h4> *SafeRoute-*6G reúne a compañías e centros tecnolóxicos de oito países, un reto organizativo e científico. Redondo matiza que, aínda que a coordinación é complexa, existe unha experiencia previa sólida entre os participantes: “Boa parte das premisas do proxecto proveñen de carencias identificadas en proxectos anteriores, o que permitiu estruturar un consorcio equilibrado e moi complementario”.*p> Dentro do proxecto, Aunoa lidera o paquete de traballo dedicado a recompilar información dos 12 test *sites*em> distribuídos en diferentes países. Estes escenarios reais permitirán validar os desenvolvementos e integrar as tecnoloxías aplicadas. “É un paquete de traballo fundamental, porque del dependen os #piloto e os casos de uso finais”, explica Redondo.*p> La participación en programas internacionais é algo habitual para a empresa e forma parte da súa estratexia de crecemento. “O noso equipo ten experiencia ampla en proxectos de innovación financiados polo C*DTI Innovación e por programas internacionais. Iso facilita moito a interlocución e a xestión técnica”.*p> *p> Reunión de seguimento do proxecto *SafeRoute-*6G – Oxford, novembro 2025*em>*p> &*nbsp;*h4> Eficiencia enerxética e sustentabilidade&*nbsp;*strong>*h4> Aunque a seguridade viaria é a finalidade principal do proxecto, *SafeRoute-*6G incorpora un forte compoñente de sustentabilidade enerxética. Algúns sensores dos #piloto inclúen placas basee e chips de última xeración con consumos moi reducidos. “Hai dispositivos cuxa batería está deseñada para durar máis de 10 anos, e parte das antenas previstas funcionan con consumos *ultrabajos que permiten alimentalas con pequenas placas solares”.*p> Ademais de reducir necesidades enerxéticas, o proxecto contempla o uso de comunicacións *satelitales, o que diminúe materiais de cableado e evita sobrecargas en redes terrestres. “A sustentabilidade non é un engadido, é unha condición integrada desde a fase de deseño”, subliña.*p> &*nbsp;*h4> A investigación necesita investimento*strong>*h4> Las iniciativas de investigación desta escala requiren un investimento significativo e un ecosistema financeiro que permita asumir riscos tecnolóxicos elevados. “C*DTI Innovación é o axente *financiador para o programa *Eureka Celtic-*Next, neste caso mediante fondos europeos FEDER. Para Aunoa Software esta axuda facilita abordar áreas de desenvolvemento que non puideramos considerar ata agora, e sen ese apoio probablemente non poderiamos entrar nun proxecto desta envergadura”, expresa Redondo.*p> O director de Innovación engade que estas axudas son esenciais para empresas intensamente innovadoras: “O financiamento tradicional é moi difícil para proxectos tan disruptivos. O financiamento europeo permítenos participar en consorcios internacionais, abrir novos mercados e conectar con socios —como os de Turquía ou Corea do Sur— cos que sería imposible colaborar doutra forma”.*p> &*nbsp;*p> En busca de soberanía tecnolóxica&*nbsp;*strong>*h4> O proxecto *SafeRoute-*6G non é un caso illado na estratexia de Aunoa. A empresa forma parte doutros proxectos europeos e nacionais que buscan avanzar en *IA *multimodal, resiliencia dixital ou modelos de linguaxe adestrados en infraestrutura propia. A soberanía tecnolóxica é un eixo central.*p> “Cremos que Europa necesita independencia tecnolóxica real, desde os modelos de linguaxe ata as infraestruturas de computación. E a nosa liña de investigación vai nesa dirección: modelos *multimodales, axentes intelixentes, *IA *neuro-simbólica, robótica aplicada e, por suposto, técnicas de *reentrenamiento eficientes que reduzan consumo enerxético”.*p> Esa visión tamén se reflicte en *ZAHARA, *SUSTAINET_*guardian ou os proxectos do *IVACE, onde Aunoa traballa en modelos máis eficientes, máis seguros e menos dependentes de plataformas externas.*p> &*nbsp;*p> Proxección internacional e próximos pasos*strong>*h4> A empresa exporta xa o 32% das súas vendas, especialmente en Latinoamérica, e mantén negociacións no Canadá, Exipto e *Emiratos Árabes Unidos. Redondo explica que a proxección internacional viuse reforzada precisamente pola súa participación en proxectos como *SafeRoute-*6G. “Ábreche portas, sitúache en tecnoloxías de fronteira e conéctache con ecosistemas moi diferentes. Para unha empresa española de *IA, esa oportunidade é extraordinaria”.*p> Respecto a os próximos anos, Aunoa continuará crecendo cun modelo que combina negocio e ciencia aplicada. “A *IA está a avanzar moi rápido e sabemos que temos que movernos igual de rápido”, conclúe Redondo. “*SafeRoute-*6G é unha peza crave desa estratexia, porque nos/nos obriga a traballar no límite do que hoxe é posible e prepáranos para o que virá mañá”.*p> &*nbsp;*p> C*DTI Innovación*strong>*h4> O Centro para o Desenvolvemento Tecnolóxico e a Innovación, C*DTI E.P.E. é a axencia de innovación do Ministerio de Ciencia, Innovación e Universidades, cuxo obxectivo é a promoción da innovación tecnolóxica no ámbito empresarial. A misión do C*DTI é conseguir que o tecido empresarial español xere e transforme o coñecemento científico-técnico en crecemento globalmente competitivo, sustentable e inclusivo. En 2024, no marco dun novo plan estratéxico, o C*DTI proporcionou máis de 2.300 millóns de euros de apoio a empresas e *startups españolas.*p> &*nbsp;*h4> Más información:*strong>*h4> Oficina de Prensa prensa@cdti.es 91-581.55.00*p> En Internet Sitio web:&*nbsp;www.cdti.es En Linkedin:&*nbsp;https://www.linkedin.com/company/29815 En X:&*nbsp;https://twitter.*com/C*DTI_*innovacion En Youtube:&*nbsp;https://www.youtube.com/user/cdtioficial*p> Este contido é *copyright © 2025 C*DTI,*EPE. Está permitida a utilización e reprodución citando a fonte e a identidade dixital de C*DTI (@C*DTI_*innovacion).&*nbsp;*p>