Arturo Ortiz, xerente de Vicorva: “O apoio do CDTI e o financiamento de fondos FEDER foi un incentivo para innovar en cosmética natural”
A empresa familiar Vicorva impulsa unha liña pioneira de cosmética natural co apoio do CDTI Innovación e fondos europeos FEDER, apostando por transformar o sector cara a un modelo máis sustentable e responsable, baseado no aproveitamento de recursos, a redución do uso de auga doce e o respecto á contorna

Reducir o uso de auga doce, usar materias primas provenientes de procesos de reutilización e mellorar a sustentabilidade de todo o proceso produtivo. Con este enfoque integral, a empresa familiar Química Farmacéutica Vicorva impulsa un proxecto en cosmética natural co obxectivo de contribuír desde o laboratorio a un consumo responsable, consciente e respectuoso coa contorna. O proxecto, actualmente en marcha, conta co respaldo do CDTI Innovación e o cofinanciamento de fondos europeos FEDER.
“O apoio recibido foi fundamental e cun claro efecto incentivador. Sen estas axudas, probablemente gran parte do proxecto non se puido levar a cabo, ou teriamos que reducir a súa envergadura por cuestións orzamentarias”, explica Arturo Ortiz, xerente da compañía.
Para unha peme como Vicorva, competir nun mercado globalizado dominado por grandes grupos require dun impulso. “Ter acceso a axudas de leste calibre é imprescindible para desenvolver e manter a innovación. Estas iniciativas xeran emprego, achegan coñecemento e permítennos crear produtos que van máis aló do estético: contribúen á saúde da pel, a nosa primeira barreira fronte ao sol, a contaminación e outros axentes externos.”
Unha empresa con raíces e proxección
Fundada en 1995 en Cheste (Valencia), Vicorva emprega hoxe a 38 persoas e desenvolveu unha traxectoria de case tres décadas “baseada na calidade, a innovación e o servizo integral”, destaca Ortiz. A súa actividade divídese en tres grandes liñas: produtos de marca propia con cosmética natural, desenvolvemento e fabricación para terceiros, así como distribución por xunto de envases.
“O proxecto naceu ao tomar conciencia do impacto ambiental das nosas actividades cotiás. As pequenas empresas tamén podemos formar parte da solución, non só do problema”, resume Ortiz. A compañía destina o 4,5% da súa facturación a I+D e logrou, na última década, desenvolver liñas cosméticas que responden a necesidades reais: desde produtos antipolución ata cremas para peles sensibles ou persoas en tratamento oncolóxico.
Unha cosmética con menos auga doce
O novo proxecto de investigación, en desenvolvemento entre 2024 e 2026, persegue un cambio na formulación tradicional do sector: reducir o uso de auga doce —un dos ingredientes máis comúns en cosmética— e substituíla por augas vexetais recicladas. O segundo gran eixo é a incorporación de materias primas de orixe natural e obtidas mediante procesos de reaprovechamiento.
“Estes cambios supuxeron un gran reto técnico. Son ingredientes novos, sen unha experiencia técnica aplicada previa que nos sirva de guía, así que foi necesario realizar moitas probas para asegurar produtos seguros, estables e eficaces”, sinala Ortiz. A iso súmase a dificultade de atopar estes ingredientes no mercado e o seu custo superior. “Isto esixiu un investimento adicional de tempo, recursos e esforzo”, explica.
Pero en Vicorva o compromiso coa sustentabilidade non se limita ao produto. “Queremos que estea presente en cada paso do proceso: desde a selección de materias primas ata o envase e a fabricación. Por iso apostamos por envases máis facilmente reciclables e por métodos de produción sen calor, que nos permitan reducir o consumo enerxético.”
Envases dos produtos cosméticos de Vicorva
Retos técnicos e vantaxes competitivas
O maior desafío ata agora foi adaptar a formulación aos novos ingredientes sustentables, sen comprometer a calidade final do produto. “O impacto destes activos na estabilidade foi un dos maiores obstáculos”, indican. Con todo, a empresa considera que esa esixencia tamén pode converterse nun valor diferencial: “A nosa vantaxe competitiva está en combinar sustentabilidade e ciencia. Ofrecemos produtos efectivos, respectuosos coa pel e co medio ambiente”.
A medio prazo, o obxectivo é consolidar esta liña de cosmética natural sustentable e ampliala con novos produtos. “Dentro de cinco anos queremos ter esta gama implantada no mercado e estar a traballar na súa extensión. Este enfoque non é unha moda, é unha necesidade urxente, non só para o sector cosmético, senón para toda a industria”, subliña Ortiz.
Innovación e proxección internacional
Vicorva concentra o 95% da súa facturación no mercado nacional, pero xa comezou a dar pasos firmes cara á internacionalización. Bolivia, República Dominicana e Portugal son os principais destinos actuais de exportación. En 2025, a empresa participará por primeira vez nunha feira internacional en Latinoamérica: Expo Beleza Colombia. “Queremos reforzar a nosa presenza en América Latina e crear un departamento de exportacións que nos permita consolidar este crecemento de forma competitiva e sustentable”, explica o seu xerente.
Cunha estratexia baseada na proximidade, a calidade e a innovación, Vicorva aspira a seguir desenvolvendo produtos que respondan ás novas demandas do mercado, achegando valor desde unha cosmética saudable e responsable.
CDTI Innovación
O Centro para o Desenvolvemento Tecnolóxico e a Innovación, CDTI E.P.E. é unha empresa pública dependente do Ministerio de Ciencia, Innovación e Universidades, cuxo obxectivo é a promoción da innovación tecnolóxica no ámbito empresarial. A misión do CDTI é conseguir que o tecido empresarial español xere e transforme o coñecemento científico-técnico en crecemento globalmente competitivo, sustentable e inclusivo. En 2024, no marco dun novo plan estratéxico, o CDTI proporcionou máis de 2.300 millóns de euros de apoio a empresas e startups españolas.
Máis información:
Oficina de Prensa
prensa@cdti.es
91-581.55.00
En Internet
Sitio web: www.cdti.es
En Linkedin: https://www.linkedin.com/company/29815
En X: https://twitter.com/CDTI_innovacion
En Youtube: https://www.youtube.com/user/cdtioficial
Este contido é copyright © 2025 CDTI,EPE. Está permitida a utilización e reprodución citando a fonte e a identidade dixital de CDTI (@CDTI_innovacion).