María Llorca, Chocolate Marcos Tonda-ko CEO: “CDTI Innovación eta FEDER funtsak bultzatuta, CHOK UP martxan jartzea, tradizioa industrializatzea eta berrikuntza jasangarria sortzea lortu dugu”
Chocolate Marcos Tonda ehun urtetik gorako enpresa artisauak tradizioa eta modernitatea uztartzen ditu CHOK UPekin, artisau-txokolate sortzaileen ildo multifuntzional berriarekin, CDTI Innovationek eta Europako FEDER funtsek lagunduta. Proiektu horrek prozesuak industrializatu ez ezik, berrikuntza ere sartzen du, eta konpainiaren lehiakortasuna indartzen du merkatu gero eta zorrotzago batean
Chocolate Marcos Tonda artisau-tradizioko bi mendek berrikuntzara bideratutako etorkizuneko ikuspegiarekin hitz egiten duten kasu bikain horietako bat da. Juan Tonda Lloret maisu txokolategileak sortu zuen enpresa 1793an, eta bereizgarri duen artisau-esentziari eustea lortu du, prozesu modernoak eta modu ordenatuan hazteko aukera ematen dion egitura profesionala txertatzearekin batera. “Funtsa mantentzen dugu, baina anbizio berrituarekin, hazkunde egituratuarekin eta berrikuntzaren aldeko apustu sendoarekin”, azaldu du María Llorcak, konpainiako CEOak.
Villajoyosan (Alacant) kokatutako enpresak 25 profesional ditu, eta hainbat akziodun ditu. Enpresaren jarduera bi ildo estrategikotan antolatuta dago: Retail, supermerkatu, gourmet denda eta gune espezializatuen bidez azken kontsumitzaileari zuzendua, eta Horeca, hoteletan, jatetxeetan eta banatzaile profesionaletan bideratua. Retail kanalaren produktu aipagarrienen artean eragin handiko kolaborazioak daude, hala nola Chocolate Marcos Tonda x Agatha Ruiz de la Prada eta La Virgen 1793, markaren identitatea eta errekonozimendua indartzen dutenak.
Merkatu nazionala da oraindik ere konpainiaren ardatz nagusia, salmenta guztien %98,37 inguru 2024an, eta esportazioek hazkunde jarraitua erakusten dute, Finlandian, Herbehereetan, Estatu Batuetan, Marokon eta Andorran presentzia izanik. Llorcak azpimarratu duenez, “nazioarteratze prozesua urtez urte sendotzen doa eta merkatu estrategikoetan aukera berriak irekitzeko aukera ematen digu, bolumena oraindik murritza bada ere”.
Tradizioa berritzen duen berrikuntza
Azken urteotan, Chocolate Marcos Tonda-k modernizazio-prozesu integrala gauzatu du, eta horrek jarduteko modua eraldatu du. Prozesuen digitalizazioari, ERP sistemen eta barne-kudeaketarako plataformen ezarpenari esker, zehaztasunez kontrolatu ahal izan dira ekoizpena, trazabilitatea, inbentarioa eta administrazioa, baliabideak optimizatuz eta akatsak murriztuz. Ekoizpen- eta logistika-faseen automatizazioak eraginkortasuna hobetu, erantzun-denborak laburtu eta azken produktuaren sendotasuna ziurtatu du. Gainera, online dendaren eguneratzeak eta tresna digital berrien garapenak aukera komertzialak zabaldu eta bezeroaren esperientzia hobetu dute.
Bultzada teknologiko hori, neurri batean, CDTIren berrikuntza-programen eta FEDER europar funtsen laguntzari esker lortu da. Maria Llorcak dioenez, “babes horrek eragin erabakigarria izan du proiektuaren garapenean eta enpresaren eraldaketa globalean. Laguntza horiei esker, inbertsio estrategikoen gauzatzea bizkortzeaz gain, benetako modernizazio teknologikoa eta produktiboa bultzatu duen motorra izan dira”. Bereziki, Llorcak nabarmendu duenez, “jasotako laguntza funtsezkoa izan da fabrika berria sortzeko proiektuari bideragarritasuna eta sendotasuna emateko, funtsezko azpiegitura baita ekoizpen gaitasuna handitzeko, prozesuak optimizatzeko eta datozen urteetan aurreikusitako hazkundeari erantzuteko”.
Gainera, laguntzek eragin zabalagoa sortu dute Espainiako ekosistema berritzailean, industriaren lehiakortasuna indartuz, berrikuntza aplikatua sustatuz, enplegu kualifikatua sortuz eta metropolikoak ez diren eskualdeak dinamizatuz. Llorcaren hitzetan, “oro har, CDTIren eta FEDER funtsen laguntzari esker, enpresarentzako proiektu estrategiko bat bultzatzeaz gain, eragin zabalagoa izan du: tradizioa industrializatu, berrikuntza jasangarria sortu eta herrialdeko ekosistema ekonomiko eta soziala indartu”.

Txokolate-produktuak Marcos Tonda
Sormena eta ekoizpen-gaitasuna
Testuinguru horretan, konpainiak CHOK UP proiektua merkaturatu du, artisau-txokolate sortzaileak egiteko funtzio anitzeko ildo berri bat, tradizioaren eta teknologiaren integrazioa sinbolizatzen duena. Eraldatzen ari den merkatu bati erantzuteko sortu zen lerroa, non kontsumitzaileek produktu berezituak, premium produktuak, pertsonalizagarriak eta artisau-kalitatea arriskuan jarriko ez duen balio erantsia dutenak bilatzen dituzten. “Kontsumitzaileak esperientzia berriak bilatzen ditu, artisau txokolatearen esentzia galdu gabe, eta CHOK UPek lortzen du justu hori eskaintzea”, azaldu du Llorcak.
Lerro berriak formatu, testura eta akabera berriak dituzten txokolateak egiteko aukera ematen du, kalitate handiko prozesuak eskatzen duen trinkotasuna eta zehaztasuna mantenduz. Erronka handienetako bat izan zen artisau-esentzia makineria modernoari egokitzea, produktua definitzen duten ezaugarriak (zaporea, testura eta nortasuna) arriskuan jarri gabe. Enpresak kalibrazio-lan zorrotzaren eta tradizioa eta berrikuntza orekatzen dituzten produktu-proben bidez gainditu zuen erronka hori.
CHOK UPek abantaila lehiakor esanguratsuak eskaintzen ditu, produktuak diseinu bakarren bidez bereizteko, merkatuko joeretara bizkor egokitzeko eta urtaroko produktuak edo produktu pertsonalizatuak garatzeko aukera ematen baitu; aldi berean, eraginkortasun operatiboa optimizatzen du eta ekoizpen-gaitasuna handitzen du, artisautzari uko egin gabe. Llorcaren arabera, tradizioaren eta berrikuntzaren konbinazio horrek handitu egiten du produktuaren hautemandako balioa, eta indartu egiten du nazioartekotze-estrategia, gourmet merkatu berrietan sartzea erraztuz eta marka premium segmentuetan finkatuz.
Ekosistema sozioekonomikoa eta etorkizunerako proiekzioa
CHOK UPren eragina enpresa esparrutik harago doa. Lerro berriak enplegu zuzena eta zeharkakoa sortzen du eta tokiko ehun ekonomikoa dinamizatzen du, bereziki eskualdeko sektore tradizional batean, enpresaren egonkortasuna eta hazkundea bultzatuz lurraldean. Gainera, prozesuak modernizatzeak eta makina eraginkorragoak erabiltzeak lermak gutxitzen ditu, lehengaien erabilera optimizatzen du eta garapen jasangarriagoei atea irekitzen die, hala nola ECO txokolateak eta ingurumenean inpaktu txikiagoa duten ontziak.
Epe ertainera, konpainiak CHOK UP bere etapa industrial berriaren zutabe gisa ulertzen du. Produktu berritzaileagoen katalogoa zabaltzea, merkatu nazionalean presentzia indartzea, esportazioetan parte-hartzea handitzea eta Chocolate Marcos Tonda artisautza-txokolate garaikidearen erreferente gisa sendotzea ahalbidetuko du. “Proiektu honek leku pribilegiatuan kokatzen gaitu sormena, tradizioa eta teknologia uztartzeko eta gure historia etorkizun iraunkor eta nazioartekoturantz proiektatzeko”, amaitu du Llorcak.
Oro har, Chocolate Marcos Tonda-ren historiak erakusten du tradizioaren eta modernitatearen arteko harmoniak ehunka urteko enpresa bat erreferente berritzaile, lehiakor eta iraunkor bihur dezakeela, eta eragin ekonomikoa, soziala eta teknologikoa eragiteko gai dela, bere artisau- eta kultura-nortasunari bizirik eusten dion bitartean.
CDTI Berrikuntza
Garapen Teknologiko eta Berrikuntzarako Zentroa, CDTI E.P.E. Zientzia, Berrikuntza eta Unibertsitate Ministerioaren berrikuntza-agentzia da, eta enpresa-eremuan berrikuntza teknologikoa sustatzea du helburu. CDTIren xedea da Espainiako enpresa-sareak ezagutza zientifiko-teknikoa sortzea eta eraldatzea, globalki lehiakorra, jasangarria eta inklusiboa izango den hazkundean. 2024an, plan estrategiko berri baten esparruan, CDTIk 2.300 milioi euro baino gehiagoko laguntza eman zien Espainiako enpresa eta startupei.
Informazio gehiago:
Prentsa
Bulegoa prentsa@cdti.es
91-581.55.00
Interneten
Webgunean: www.cdti.es
Linkedinen: https://www.linkedin.com/company/29815
Xen: https://twitter.com/CDTI_innovacion
Youtuben: https://www.youtube.com/user/CDTIoficial
Eduki hau copyright © 2025 CDTI,EPE da. CDTIren (@CDTI_innovacion) iturria eta nortasun digitala aipatuz erabil eta erreproduzi daiteke.